Skip to main content
Submitted by Anonymous (not verified) on 3 February 2012

rojeva da HB nin Ikdidarin kopekleri yazisinda yan konu ilgincti
HS nin "solcular islamcilar dan daha zeki degiller" (asil formulasyon boyle i degilmi o kadar onemli degil, kasdedilen solcular ile islamcilarin kurdlere bakistaki arazlari) lakirdisi uzerine HB nin itirazlari var.

HS, tanirim, bu lafi turkiye solculari icin kullanmis olmali.
zaten islamci ile fransiz veya abd solcusunu karsilastiracagini sanmiyorum.

benim bugun kisaca deginecegim
dunyada sol demeyelim bu isi daha dogru dusrust yapan marxist leri ele alalim
bunlarin dunya kulturune katkilari vs ona asiri bicimde yuzeysel deginecegim
(malum vakit sorunu)

1- marxist lerin dunyanin zihinsel kavranisina , pratik rezaletlei engelenmesine katkilarini gormemek icin
sartlanmis biri olmak gerek. ideolji yumurtadan ciktigi gibi kalmadigina, her ideolijinin zamanla versiyonlari cogalabildigine ve bu versiyonlar arasi farkin , zaman zaman antagonist ideolijiler arasi farklara yanasabildigine taniklik edebilece donemler yasadik. marxiszm i rusya da cinde ne hale getirdiklerini marx engels gorseydi ilginc olurdu. bunun yani sira italya da gramsci cok daha farkli bir yere cekistirmistir bu dusunceyi. demek ki toptan sol deyip hepsini bir torbada degerlendirmek tek tag yapistirmak mumkun degil.

2-turkiye ise nev i sahsina munhasirliklarin ulkesi, degidikleri seyi kirletme maharetleri var. biraz irkci tahlil oldu ama bu durumu degistirecek seyler yaparlarsa (baslarina tash filan dusmeli) bende gorusumu ayni hizla degitiririm. turkiye solu
kimi elinize alirsaniz elinizde kalacak durumdadir. saf kurdlerin heyran olduklari deniz gezmis mesela, gerci adama yasama firsati vermediler ama yasadigi sirada uyesi oldugu dusunce nihayetinde kemalizm i birinci kurtulus savasi olarak degerlendiren, kurdleri sadece bir sloganla zikrettigi (az sey degil) icin kurdlerce benimsenmesi disinda
sol kemalist, nicin karsi oldugunu yeterince bilmeden abd karsiti olmus biridir. mahir cayan in durumu aslinda daha feci, bunlar turk solunun en sivri ekollerin ikonlari. bur de kendi capinda dusunurleri var, mesela son gunlerinde kurdlere eklemlenmis mihri belli, Turkali , kurkcu vs, bunlarin ajandasi kurdlere bakisi ocalan pandersitlik yatigi ve ulusal taleplerimizi kaduklestirdigi surece sempatiktir. feci derecede korlukleri surmektedir. bu ekibin ocalan a bakisi sadece kurdleri ulusalciliktan uzak tuttugu icin mutesekiriyet duzeyindedir. kurdlerin ulusal haklarini prinsipiel duzeyde iclestirerek savunma yetileri yok.

geride kim kaldi, belki benimfarketmedigim sol liberaller olabilir, okumadigim takip etmedigim, bunlarin da toplumda (birakin kitleler uzerinde, okur yazar marjinal kesim de) etkisi epey sinirli olmali. birey olarak makul dusunceleri ve ilkeleri olabilir. ancak onlari da toplumsal dinamikleri harekete gecirecek seyler olarak kayda deger bulmak zor.

bu durumda turkiye de solun gercekten HS nin kaba saba deyimiyle bir halta benzemedigi ve islamcilar dan cok da farkli olmadiklarini soylemek pek de yanlis olmmaz.

dunya da marxizmin katkisi ni da yazmaya gerek bile duymuyorum. marxist bakis acisi azginlikta sinir tanimayacak kareketeri hep bunyesinde tasimak zorunda olan kapitalist dizge icin insanlara lazim olan fren sistemi, kontrol sistemidir. yanlis tek ve en etkili kontrol sistemi oldugu da soylenemez.

simdilik bu kadar. benden bin kat guzel akilli zekice ve bilgili yazan kurdler var buralarda sayilarai da cogaliyor. insanin kendini redundand hissetmesin den muthis zevk almasi mumkun mu? evet mumkun,
anonymous a rica ediyorum mesnetsiz yersiz ofkesini kontrol etmeyi ogrensin. ozgurluk kavramini cok yanlis algilamis. tartisma ortamini guzellestirmek verimli kilmak hepimizin ortak sorumlugu.

hurmetler
HeK

Fadil Rewani (not verified)

Sat, 02/04/2012 - 00:28

HB'nin    kadınlarla  ilgili  metaforlarından  sonra şimdi de  "köpekleri"    vahşetin  aleti haline getiriyor. Şimdi   hayvan severler  sokaklara  dökülse,     "köpekler"  tarihleri boyunca   hiç  bir zaman bir  soykırımı yapmadılar ve yaptıklarınıza bu  canlıları alet etmeyin  dese    HB ne  diyecek? Hiç bir  şey.. HB  Türkiye'deki  islami  hareketin gelişimini   kavramaktan uzak.  Ben  bir çok alanda akademik  ve  genç  Fettulahcılarla  karşılaştım.  Karşılarındaki  toplumu  zekalarıyla  büyülüyorladı.  Ben  bunların takkiye yaptılarını çevreme anlatıyordum.  Fakat,    dünyadaki gelişmeler, tarih, felsefe ve  ruhani  alandaki bilgileri  insanları  ciddi bir şekilde etkiliyordu. İslami  hareket   her  alana   el attı ve   ciddi  bir eğitim  alıyorlar. Sol  Berlin duvarı altında  kaldı ve hala    yaşanan  pratike  ilişkin  bir  çözüm  getirmedi. Eski araştırmacı  sol    kalmadı.    Hasan  Salah'ın    sol  hakkındaki  tespitleri  doğru.  Bir çokları  ulusalcı oldular. HB   bunu kavramaktan uzak. Çünkü,   HB  boynunda   İmralı  gibi   ağır bir  yükü  taşıyor.   Bu yükten kurtulsa    düşünceleri de özgürleşir. HB  bir tarafın  sesi olmak  istiyor. Çünkü  o taraf   İslamcılar  için  böyle  düşünüyor Ne de   olsa  yıllarca    Doğu  Perincek ve Yalçın KÜçük  gibi  hocaları oldu. Ve  sonuçta   ikiside  Ergenekoncu çıktılar. Sonrun  çok daha derinlerde. HB  İslamcıları  ERdoğan ve  Gül olarak düşünüyor..  Onların  gerisindeki   ve onlara   iktidarı  hazırlayan  islami dünyasını  görmüyor. Bu mantıkla  İslamcılara  karşı   mücadele etmekte zor.

Fadil Rewani (not verified)

Sat, 02/04/2012 - 00:44

HS, HB'ye   cevap  verirken  sanki  prokust  çarkına yatırılmış bir  hali var. O zemin   HS'ye   çok dar  geliyor.  Zaten kendiside   bunu itiraf ediyor. HS'nin   RK'deki pozisyonu  çatlaklara  sızmak   istiyen tahta  kuruyu bana hatırlattı.. Sonuçta     HS sunni  tenefüzle de  olsa    kronik  bazı   çevreleri düşündürmeye  itiyor.  Ama  ne yazık ki   yılların  patriarkal ve  gelenekselci  habitusler     hala  konuşuyor. Silav

FemKurd (not verified)

Sat, 02/04/2012 - 02:41

Fadil, kafayi Hasan Bildirici'nin berbat metaforlarlarina takmis. Hakli olarak! Ancak metaforlarin sosyo-kültürel boyutunu göz önünde bulunduralim. Hayvan severlerimiz henüz örgütlenmedikce, patriarkal sistem asilmadikca, dilimiz ve zihniyetimiz  kirici-kirik türkce ile sekillendikce, HB-Metaforlarina mahkum kaliyoruz!  Peki Fadil'in kullandigi metaforlara ne demeli?  "HS prokust carkina yatirilmis / catlaklara sizmak isteyen tahtakursu gibi / sunni tenefüzle bazi cevreleri düsündürmeye itiyor". Olmadi, sevgili Fadil! ;-) Boynumda zinciri, yükü sirtimda tasirim...Imrali ise HB'nin hafizasinda takili kalmis derim... Sevgi ve selamlar

...balyoz (not verified)

Sat, 02/04/2012 - 03:48

"müslüman mahlesinde" salyangoz satmak isteyen salah, mahelle baskisina dayanamayan Hasani ne kadar yola getirip, düsündüre bildin bilemem, ama rakip sahada sahsi becerilerini ortaya koyup , top cevirirken , saskina dönen kaleci hasanin mahelle baskisina dayanamayan hali bende hicte saskinlik yaratmadi.  havlamasi sahibine  benzeyenin sicacik evinde üsür halleri bana pekte  inadirici gelmedigi gibi mahelle baskisina dayanamayan hali bana  cokta muamma degil ki. "müslüman mahlesinde"salyangoz satmak isteyen salah , senin su sunni tenefüzlerin artik onlari boguyor gibime geliyor. artik bu halinle malum kronik cevreyi  ne kadar düsündürebilirsin bilemem tabiki yinede tercih kendinin. para ve imanin kimde oldugunu"allah"bilir ama safi bir olarak  sana buyur  simit senden caylarda benden olsun derken, ne solcuyum nede fotbolcuyum. yürsever yüregimle haykirdim siarimin pesinde kosan bir mecnunum. hürmetler

HeK-not (not verified)

Sat, 02/04/2012 - 10:53

insan her gun ogrenmezse öluyor muyum diye tasalanmali ben HB nin agir bir yuk altinda bir seyler yapmaya ugrastigini ogreniyorum bu isi yaparken FR ile hemfikir olabilecegim bazi seyler var ancak bunlar hep tali seyler olarak duruyorlar-asil oncelikli seylerin yaninda HB bu oncelikli damari bulan bir yazar-bizlerin en son yapacagi sey bir kurdistan evladini, hem de uretken olanini, bir goz nurumuzu sonuna kadar koruma destekleme (elestiri de bunun vazgecilmez bir parcasi) yerine kurtlar sofrasinda yapayanliz birakmak olmali. FR ile hemfikir olmadigim nokta yok ama asil damar orasi degil bir sure sonra asil damar FR nin duyarlik gosterdigi yerler de olacak ama su an bizler icin (butun ulusun ortalama dinamiklerini dusunerek bizler diyorum) oncelikler, duyarli noktalari bunlarda degil (FemKurd cok kisa ve guzel yazmis bu hususta). hurmetler HeK

HeK-not (not verified)

Sun, 02/05/2012 - 00:10

Kurd islami ? boye bir kategori var mi? var bugune kadar  bana gore kuzey de halkin TC ye vurdugu en buyuk darbe  cuma namazlarini TC nin devet imamlarinin ardindan degil kendi imamlarinin ardinda kilmalari idi kurd solu-gulecegim zor tutuyorum kendimi! once bir turlu kopamadigi TIP ten TKP den, yukselen ulusal sentimentle mecburen koptu simdi ihtiyarlasan solculer tbmm de turklere kurdleri anlatiyorlar 30-40 yilda burkay ve guclu nun  yukselebildigi irtifa budur ote yandan ocalan  da marxi engelsi lenini bilimum dunya liderlerini asarak olusturdugu cocumlemeleri ile kendine gore solu cati partisinde halvet haline sokacak ordan ne cikacak? civciv bile cikmaz oysa cuma namazi protestolari daha da beslenmeli idi umarim baharla yeniden canlanir bu trklerle bin yillik kolelik zincirini kirmak anlamina gelecek kurdleri kafaya aldiklari bir manivela curuyecek ustelik TC nin adece kuzey de degil guneyde de cok kolay manuple edebilecegi kendini musluman sanan zir cahil buyuk bir kalabaligi kontrol edebilecek milyetci kurd islamcilari olacaktir simdi cuma protestolari ile ne decerede etkili olabileceklerini gorduk ben gencligimde  dhkd ddkd itisip kalkismasindan ibaret didismelerin mekani olan derneklerden uzak durdugumda Van mintiksinda kurdistan medreselerinin urunu bir kac faqi ile muhabbet etme sansini yakalamsitim hala benim uzerimdeki etkileri hafizamda canlidir ortalama universite ogrencisi solcu kurdden fersah fersah dengeli cok daha bilgili ve olgun kisilerdi umalim pkk nin sacma sapan yollara sapmasindan bikip usanip AKP ye yanasmis olmayalar. akp den kurd nufusu ulusal cepheye geri kazanacak tek guc kurd islamcilari olabilir. bir kac sene once taraf gazetesi yeni yayina basladigi sirada  ahmet altan ile yasemin congar kandil ziyareti yapmislardi bir izlenimlerini saskinlikla yaziyorlaradi: pkk liler kemalistlerden daha hircin kaiklik savunucusu ! cok guldum hala gulmekteyim kemalizmin hatalari  person kultunden baska bu noktaya kadar da abartilarak taklid edilebilir mi? ediliyormus demek. neyseki haya bunlari cuma namazi eylemlerini desteklemeye zorladi son lafimi bir kristalesme ile bitireyim din kemiklesmemisse tutarsiz ilkelerine sacmaliklarina vurularak kok salmasi onlenebilir kemiklesmisse ve hayatin bazi alanlarini, ahlaki , psikoljiyi duzenleyci bir hal almis ise  artik yapacak bir sey yok demektir-birlikte yasamayi ogrenmekten baska

Add new comment

Plain text

CAPTCHA This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.