soyle bir derin nefes alalim
Gönderen: HeK (IP Kaydedildi)
Tarih: 24 February, 2010 13:47
soyle bir derin nefes alip su mevzuyu baglayalim:
isin gercegi
senin derdini anlamadim gitti.
ben turkceyi ne zaman mevzu yaptim?
neyse devam edelim...
arkadas newroz sitesi rizgari gelawej welatparez daha onceleri de henuz bu tartisma formlari kurd ´camiasinda yok iken taa 95 lerde sct de yazdiklarim ortada
hayatimin hic bir doneminde turkce ile ilgili
iyi yazarim dile hakimim sudur budur yazmadim.
tersine
madem onlar bizim dili hacamat etmeye kalktilar
biz de bu dile mecbruz, ama ozen gostermeye mecbur degiliz
yazalim bildigimiz gibi
illa turkce kelimler de kullanmayalim
dunyada hakim olan baska sozcukleri sokusturalim icine
TDK ci lar da kudursun diye
en az elli kere buralara yazdim.
bak simdi katmerli dusmanin balyoz bile itiraz etse de etkilenip benimsemis gorunuyor
bu nazim stilinde
noktasiz virgulsuz imlasiz yazim tarzini
buralara ben soktum diyecek kadar arsiv kanitim var
(gene yapma konficyus benzetmesi
onemli bir sey degil ama
nett arsivinde sabit)
sen kalkmis turkcem soye de boyle
parantezler yetersizlik filan diyorsun.
istersem dogru duzgun yazamayacagim dan emin misin?
ya baska gerekcelerim varsa?
benim ki seninkini ezer gecer diyorsun
marifte mi bu simdi?
bir kurd icin?
bu hususta da elli kere yazdim.
turkceye mahkumuz mecburi dilimiz
ama ona bir turk milyetcisnin gosterdigi
saf tutma ozenini gostermek zorunda da degiliz
elliyi devirmisin iyi
kendi turune supheyle bakiyorsun bu da iyi
dik durmuyor egik duruyor
bunlar normatif kavramlar
insan yatarak da is becerebilir
takma kafaya bu dikdi egikti mevzusunu
o kadar coguz ki
bol bol dikimiz de bulunur
egiklerimiz de oluversin
(elestiri hakkimizi kullanmayalim demiyorum-amman yanlis anlamayasin-
ama bu diklik egiklik ana tema olmasin konuya fokus olalim diyorum)
mevzuya gelelim
kuzey de bagimsizlik icin
kitleyi kendine cekebilecek kadro plan program cekcilik malzme psikolji yok
var diyen hayir var der guzel guzel tartisir
bak benzo itirazlarini yapti
guzel bir ilkeyi de hatirlatti
Harpagos da kisa berrak bir ozet gecti
Bnezo hakli olarak
olgulari kontesktin disina cikartmamak lazim dedi
burda onun kasdettigi contexlerden biri zaman di
zaaman konusuda hakli.
ikinci mevzu da bugunu belirleyen kosullari hatirlatiyor benzo.
(gene contexten bagimsiz yorumu elestiriyor)
bak burda ben ona katilmiyorum
tarihi acidan soyledigi dogru
her tarihi vakia yasandig kosullarda deggerlendirilmeli
bugunku kosullara gore degil.
ancak
kurd halki caresiz imkani yok dermani yok beklentileri dusurelim elestirisi
iki sekilde yanlis-eksik
1-burda bagimsizlik denilen seyi orta sinif yada kadro adayi olacaklarla onlara uygun bicimde tartismaya cabalayiyoruz. ben boyle yazdim
kitlenin bu kavramla henuz organik bir iliski kurdugunu hic sanmiyorum.
kurmasi da gerekmez. M. paloyi efendi kosovalida arayip da bulmadigi sey , yanls sey aramaktan ibaret.olmasi gerekmeyen bir sey yani neyse..
ustune ustluk burasi daha cok diasporadan katilim alan bir platform. kosullar diyene insaf demek lazim. 20-30 senedir buralarda burnunun dibinde envai cesit imkanla yasayip hala pastoral kalmakta inad edenler var. biserysel tercih olarak romantiklik olarak hic bir sey soyleme hakkimiz yok ama bu dunyalarini koca ulusal projeye dayatmaya kalktiklarinda birlerinin hod dedik demesi lazim. bu dunya pastiral zhniyetle donanimla ic uretilebilecek br dunya degil bu daha iyidir daha kotudur de dedigim yok. deger yargisini degil olguyu konusyorum.
tamam kafani sok surya burya diyerek ayip ettim. ancak sifonu tuvaleti bu zincire ilk sokan kim?. dondum baktim su meshum bagimsizlik luzumsuz(unlemi gorun artik yahu bu da bir dil kurali ustelik turkcenin degil tum dillerin ortak kurali) yazisina verdigin ilk yazi makul bir tonda, taki su ihtiyarlar dik egik durma kahve mevzusuna gelene kadar. kusra bakma ama git on cevabini oku berbat bir yazi. yaadiklarindan ortaya cikan duzeyine hic uygun degil. senin bilecegin is sonunda.¨
elestiri olabildigince somut olmali.
bunu ben beceriyorum diye yazmiyorum,
biri bana somutluga davetiye gonderirse seve seve bakarim.
ilk yazinin icinde cikartilmayacak seyleri cikartmisin.
bir portakladan uc tanker su cikartmissin.
ben bunlari elestiriyorum
sen tarza girdin yetmedi dile grdin tecahul u arif dedik edebiyatci -ozenti filan fistik yaptin bizi.
yok turkcen boyle de soylede. ben turkcem sahane mi dedim, olsa ne yazar olmazsa ne yazar.
mevzuya bir turlu gelemedik
tekrar geliyorum
1-bagimsizlik teorik olarak, bir HAK olarak surekli savunulacak bir seydir (orijinal tekstte aynen var). genisteletim klasik ornektir - evlenen veya birlikte yasayan ciftlerin ayrilma haklarinin medeni kanularda net bicimde olmasi gibi. bu hakkin elde tutulmasini kollayacak her turlu caba mesrudur
2-pratik olarak bagimsizliga ulasabilmek icinde bu isin sartlarina bakmak lazim
kosullar (ic ve dis) buna uygun degilse (bunlari tartismadan nasil anlayacagiz?-bir serok bize buyuraak biz e belyece miyiz, sen boyle dusunenlerden olmadigin asikar-orta kademe ihtiyar liderlerin kahvesine kadar indigine gore ;-)
soyal yasalar munasip degilse, kazanilmasi imkansiz savasa insanlari surmek SORUMSUZLUK olur. ahali kitle okumamis egitimsiz olabilir ama insan oglu evrimin ona verdigi muhtesem yeteneklerle baz cikarlarini sezgileri veya uzun sureli deneyimle hisseder. BAZ / Temel (crude anlaminda) cikarlarini dedim Rafine cikarlarini demedim. yasamsal gundelik cikarlar baz cikarlardir.
bagimsizlik gibi seyler ise toplu rafine cikarlar.
neredeyse butun toplumlarin onune rafine cikarlarin cercevesi orta siniflarca kadrolarla konur. ahali baz cikarlari ile mesguldur.
eger dis kosullarin baimsizliga uygun oldugu yada bunun tali bir faktor oldugunu dusunen varsa
ic kosullara bakmasi gerekir.
ben hizli yuzyesel bakis attigimi
ve ic kosullarin bu ise uygunsuz oldugunu
uydurmak icinde uzun vadeli mi dersin biraz zahmetli mi dersin her ne dersen de
kitlenin gundelik yasamina sizmanin gerektigini onerdim.
ornek olara da fetulahi sonrada baska bir yazida hizbullahi verdim flistinde hamas da verilebilir
8adim heme fetullahciya cikiverdi- oysa hepsi bilir ki ben tanri tanimaz biriyim)
butun yazi buydu
bak nerelere girdik
simdi de cikmak cok zor
cola lar
turkcler
otekilerin yazdiklarinda:
hainlikler
kurdlukten afaroz etmeler (papa larimiz da var masallah)
benden uzak durlar (bun galiba sen de zikr ettin; burasi internet ve ortak ortam, bizim uzaklik yakinlik kriterimiz olmaz. komsu degiliz, ayni sinifta, ayni mahlle de degiliz-burda yazilar var ve tiklayip tiklamamk ile her sey haloluyor. uzak durma bir tiklama mesafede herkese)
ee sence bu iyi mi oldu?
asabiyet insan aittir olur boyle seyler
katmer katmer kin tutmak da ama bu iyi degildir.
bak burda surekli yapilir
hepimiz degisik duzeylerde yapariz
bir konu acilir
kin duydugun adam ise
o konuyu birakip
daha onceki baska alakasiz mevzulari habire devreye sokarlar
belden asagi vurmaïsin icine olmadik paranoyalari katma
bunlar sana saglikli bir topluma ait ozelikler gibi geliyrsa
istesek de yakin duramayiz
gelmiyorsa
birbirimize muhtaciz(yani bagismiz degiliz)demektir
konu birakilir
way sen soylesin de boylesin girdabina gireriz
simdi
bu asagilara kaymis zincir haliyle ortaya yazilan yazi olmuyacak
istatistiki olarak sabit
zincirin sonuna kayan yazilar pek okunmaz.
yani isteristemez sana ozel oluyor.
hala uzak ur benden modunda ise
ise yaramayacak
ancak ben yapmam gerekeni yapayim da.
gocunmadan su sifaon mifon noktasinda ettigim son laftan dolayi senden ozur diliyorum. berbat bir nokta.
ancak halen o ilk yazidklarina itirazim sabit.
dil paca konularina da hic girmeyelim.
burda algilanisim oyle olabilir ama kimseye kendimi begendirmek durtusu ile yazmiyorum. oyle olsa bu ortamin en fazla dusman sahibi en nefret edilen katilimcisi olmazdim. sempati toplayacak yazilari yazmak derd mi; tam aksine cok daha kolay. paranoyaya da dikkatini cekerim, ajanliktan tut mihrakliga kadar ve bunlardan daha hafif olmakla birlikte epey negatif olan UNUSUR luga kadar her trlu bireysel suclamayi uzerime cektim. bu ilk mi?
sen nette ne kadar zamandir varsin bilmem ama 95 den buyana en az elli kere oldu boyle seyler.
simdi eteklerdeki taslarin buyuk bir bolumunu bitirdik.
derin bir nefes alip
haralagurele nin disina cikip tartisilacak bir konu var mi yok mu ona bakalim.
bence var hem de cok onemli.
tarza degil icerige
zarfa degil mazrufa
lutfen arkaya degil onumuze bakalim
cola yi gercekten hic sevmem /ayrani tercih ederim
hatirin icin cola nin da iciyorum
hurmetler
HeK
kin yok
kizginlik var
yalan yok
yanlislik var
Gez: Önceki Mesaj•Yeni Mesaj Seçenekler: Mesaja Cevap Ver - Bersiv bide•Mesaja alıntı yap
Konu Görüntülendi Yazan Gönderildi
Bagimsizlik lüzumsuz ! 115 HeK 20/02/10 17:11
Re: Bagimsizlik kavrami biraz yabanci bir kelime 58 doktor 20/02/10 17:50
Re: Bagimsizlik kavrami biraz yabanci bir kelime 51 Alan Lezan 20/02/10 18:28
Re: Bagimsizlik lüzumsuz ! 63 Exta-jér 20/02/10 19:09
Hewler'de yapılan ankette %84'ü bağimsızlık dedi 38 PNA 20/02/10 19:20
Re:Luzumsuz bir basliga LUZUMLU bir aktarma ile katki / Ismail Besikci'den 43 kurdistan4all 20/02/10 19:55
Re:katki sunmasi temennilerimle, bir de kendi yazimi aktarayim.. 41 kurdistan4all 20/02/10 20:13
Re: Bagimsizlik lüzumsuz ! 65 Harpagos 20/02/10 20:08
Kek Harpagos'a: 47 Alan Lezan 20/02/10 21:04
Kürdler bir ULUS, Kürdistan bir ÜLKEDIR!!!/Alan Lezan 34 akt 20/02/10 23:04
marazali birinin arizali durusu derler buna 75 balyoz 21/02/10 03:41
kosh talabni barzani kollarini acmis seni bekliyor! 50 HeK 21/02/10 03:56
UzatmaTurkler ve demokratik Turkiye cumhurryeti 60 Exta-jér 21/02/10 05:33
peki ala soyle bir bakalim! 45 HeK 21/02/10 13:52
Re:Kendini Konfucius goren Hek 37 Exta-jér 21/02/10 16:53
okudugunu anla gel 25 HeK 22/02/10 15:08
Re: Coca _cola kulturu 19 Exta-jér 23/02/10 08:19
soyle bir derin nefes alalim 12 HeK 24/02/10 13:47
Re: soyle bir derin nefes alalim 7 Exta-jé
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Re: soyle bir derin nefes alalim
Gönderen: Exta-jér (IP Kaydedildi)
Tarih: 24 February, 2010 21:14
Yanlis ve kizginliklari olumlu ve olgun bir tavirla dile getirmissiniz.Bu hos gorulu tavrinizdan dolayi size teskkur ederim.Ayirica bende sizden ozur dilerim.
Selamlar
Gez: Önceki Mesaj•Yeni Mesaj Seçenekler: Mesaja Cevap Ver - Bersiv bide•Mesaja alıntı yap
Konu Görüntülendi Yazan Gönderildi
Bagimsizlik lüzumsuz ! 115 HeK 20/02/10 17:11
Re: Bagimsizlik kavrami biraz yabanci bir kelime 58 doktor 20/02/10 17:50
Re: Bagimsizlik kavrami biraz yabanci bir kelime 51 Alan Lezan 20/02/10 18:28
Re: Bagimsizlik lüzumsuz ! 63 Exta-jér 20/02/10 19:09
Hewler'de yapılan ankette %84'ü bağimsızlık dedi 38 PNA 20/02/10 19:20
Re:Luzumsuz bir basliga LUZUMLU bir aktarma ile katki / Ismail Besikci'den 43 kurdistan4all 20/02/10 19:55
Re:katki sunmasi temennilerimle, bir de kendi yazimi aktarayim.. 41 kurdistan4all 20/02/10 20:13
Re: Bagimsizlik lüzumsuz ! 65 Harpagos 20/02/10 20:08
Kek Harpagos'a: 47 Alan Lezan 20/02/10 21:04
Kürdler bir ULUS, Kürdistan bir ÜLKEDIR!!!/Alan Lezan 34 akt 20/02/10 23:04
marazali birinin arizali durusu derler buna 75 balyoz 21/02/10 03:41
kosh talabni barzani kollarini acmis seni bekliyor! 50 HeK 21/02/10 03:56
UzatmaTurkler ve demokratik Turkiye cumhurryeti 60 Exta-jér 21/02/10 05:33
peki ala soyle bir bakalim! 45 HeK 21/02/10 13:52
Re:Kendini Konfucius goren Hek 37 Exta-jér 21/02/10 16:53
okudugunu anla gel 25 HeK 22/02/10 15:08
Re: Coca _cola kulturu 19 Exta-jér 23/02/10 08:19
soyle bir derin nefes alalim 13 HeK 24/02/10 13:47
Re: soyle bir derin nefes alalim 7 Exta-jér 24/02/10 21:14