Skip to main content
Submitted by Anonymous (not verified) on 15 January 2010

Bu beyannamenin icerigine göre PKK Kürd mü, yoksa düsman mi?

Benim sabit bir Kürdistan gürüsüm su olmustur hep: PKK ye karsi gelmek ve karsi kuymak TC devletinin Özel kuvvetler karargahina karsi gelmek demektir demisimdir.

Hic vakit kaybetmeden altini ince deyil kalin cizmek sartiya PKK Kürd düsmanidir.

Sokaga cikma biletlerini kesen Imrali, gene bilincsiz Kürdler ve bilerek bu ihanete destek olmak icin böyle bir emri birkac gündür bekliyorlardi. Nitekim beklenen o sokaga cikma vizeleri gecikmeden; yalan ve dulanla bütün Pkkya ailt site ve yaqndaslari pompalandilar!

Kürdistan devletine en karsi olanda PKK/Öcalan oldugunu, Kürdleride buna alistirdiklarini Kemalizmin yol güstericiligini benimsedigini bütün Kürdlere bir kez daha bildirdiler.

Imralidan Kemalizmin devlet savunmalarini devam ederken, Kürdistana karsi düşmanliğı“ bugün de gelmeye başldi:

"Bu anlayış gereği demokratik ulus, demokratik vatan kavramları kullanılabilir. Bu anlayış iktidar ve devleti hedeflemiyor, iktidar ve devlete bulaşmıyoruz“. Benim bu anlayışım Kürdistan'a biraz yerleşmiştir“.
Kürtlerin çok ezilmelerine, “katliamlara uğramalarına rağmen yine de bu anlayış Kürtler arasında biraz gelişti“. Herkes ulus-devlete bulaştığı için çözüm gelişemiyor. Güney'de de bu nedenle bir katliam gelişebilir, katliama uğrayabilirler, uyarıyorum. Talabani ve Barzani'yi de bunun için uyarıyorum". Iste Kürdistana düsman olan entemel kavramalar bunlardir.

Ingiliz Avukat güya Carsamba günü Imraliya gitmisti. O cza evinin yapilisini Avrupa standartlarina göre yapildigini daha önce basinda cikmisti. Simdi bu Kürdleri hayvan yerine kuyan Öcalan bir kez daha Kürdleri yalan ve acik bir sekilde sokaklara tasima yolunu acti ve koyun sürüleri gibi sokaklari duldurmaya baslar bu günlerde!

Hey gidi dunya hey! Ben artik bu Imrali satlmis Küurdlere ne diyecegimi bilemiyorum. Insan bu kadar da hayvan olurmu?
on yildir bir yerde kaliyordu, her carsanba buranin iyi olmadigini, nefes alamiyorum, kasínti var,kafam agriyor, birisi benin elimi kasin vs. hikayeleri yetmedi simdide burasi iyi deyil, eski yer daha iyiydi?

Bu Öcalan/PKK sahtekarlari ve yalanci örgütleri, hic olmazsa ben senin/sizin Kürd düsmani oldugunu, ama kendi koyun sürülerinide iyi güttügünüzü cok iyi biliyorm. Ama sürü bir türlü farkina varmiyor yada bilerek bu ihanete destek oluyorlar. Benim kanaatin bu Sürü bilerek bu ihanete canak tutuyorlar baska izahi olmaz diye düsünüyorum.

Bir ay daha PKK/Imrali, zavalli Kürdleri sokaklara tasima biletleri kestiler ya, nede olsan onlar simdi si sahibi oldular!. Neymis, o kendisi diyorki ben PKK yi idare etmiyorm! Be adam senin bugünkü bildirisinde her akilli insan bilirki sen Ergenekonun genelkurmay talimatlarini harfiyen Kürd halkinin özerinde icra ediyorsun. Ama sen cok iyi biliyorsun ki, senin koyun sürüleri gene anlamazlar.

De haydê Kurdên ji dunyayê bê agahdar bi qêrin bu endamê Ergenekona terorist Öcalan/PKK. Gelo hon xwe biser vê ve dibînin? Ev laike gelo bo we?

Mirov fikirdikin û lêkolinê dikin da ji tistan û boyaran agahdarbin, lê hon? wekî hespê erebe lipê ne li rastê ne li cepê hon temaseyê dunyayê nakin cima gelo?

çilêhat 17cm lik doza Kürdistan? Aha eve helwesta her Kurdekê xwedî ramanên netewî di hiş û bîrên wîde.

Wekî serok Mesûd Barzanî dibêjit dubarekirina babetan zor caran başe. Ez dibêjim Gelo ev Kürdên li pê Imralî/PKK dicin dê kengê bibin Mirov?
Îsmaîl Girikî

Anonymous (not verified)

Sat, 01/16/2010 - 04:05

Ben bir PKK militanı ve kadrosuyum. 14 yıl dağda savaştım. Botan, Zagros, Garzan, Güneybatı, Koçgiri eyaletlerinde bulundum. Sayısız çatışmaya girdim. Bizzat tanıdığım birlikte olduğum en az 200-300 arkadaşımın şahadetine tanık oldum. Yaralandım, bir ayağım sakat oldu. Savaş cephesinden 2007 yılında ayrıldım. Şimdi siyasal çalışmalardayım. Velhasıl İsmail Girki'nin yazısına dönmek istiyorum. Hayvan diyor, sürü diyor, satılmış diyor. İsmail'in Kürdistan'la bir ilişkisinin bir ilgisinin olduğunu düşünmüyorum. Kürdistan kaygısı yok. Kaygısı olan bir insan bugün milyonlarca taraftara, 7 bin gerillaya hayvan demez, sürü demez. İnsan Öcalan'ı PKK'yi eleştirebilir. PKK'de kendi içinde değişiyor dönüşüyor. Yine ben bu kadar küfürün aşağılık kompleksinden kaynaklandığını düşünüyorum. Bu kişinin Kürdistan yurtseveri olduğunu zerre kadar düşünmüyorum. Ben ve benim yanımda olanlar Türk ordusuyla savaştı. Şehit düştüler. Sen istediğin kadar küfür et, satılmış de. Biz inanıyoruz bu davaya, Öcalan'a da inanıyoruz. Kürdistan için savaşıyoruz. İsamil' şimdi aslında şehitlere de hakaret ediyor. İsmail'in bu kadar küfür etmesine buradaki arkadaşların -sitenin- izin vermesi de bu küfürleri vs. onayladığı anlamına geliyor bir anlamda. PKK'yi sevmeyin, eleştirin, yerden yere vurun. Ama ağır hakaretlere izin vermeyin. Şimdi siz burada PKK ile aranıza ya da PKK sizlerle arasına dağlar kadar mesafe koyabilir. Tarih ileride bizi Kürdistan için savaştılar diyecek. Kazanıp kaybetmek başka bir şey. Ama biz bu savaşma onurunu kazandık. Ya bunu kazanmayanlar....

Takipci (not verified)

Sat, 01/16/2010 - 14:55

In reply to by Anonymous (not verified)

Edebinle yazmissin. Kimseye küfür ve hakaret etmeden dedigini demissin. Acikca kimligini ortaya koymussun. Baskalarini bilmem, ama benim saygimi kazandin. Bu meselenin bir yani. Fakat birde öbür yani daha var. Burada degisik egilimdeki insan yaziyor. PKKlilerden tutun muhaliflerine kadar. Eger düzenli burayi takip etmissen katilimcilar inandiklarini yaziyor. Bak sen Öcalana inaniyorsun. Kimide onu korkak, satilmis, ihanetci biliyor. Kürt ulusuna faydadan ziyade tamiri mümkün olmayan zararlar verdigini söylüyor. Bunu bilincli olarak yaptigini inaniyor. Hatta Ismail gibileride buna dayanarak Öcalana inananlari mürit veya sürü diyor. Bu niye zorunuza gidiyor. Örnegin senin savasanlari onurlu, savasmayanlari onursuz ilan ettigin gibi. Zaten tüm meselede bu ya. Sen ve senin gibileri savasti. Sehit oldu. Gazi oldu. Hala savasanlarda var. Elbette Kürdistan icin düsmana karsi savasanlar onurludur. Sizlerde onurlusunuz. Ama görmediginiz bir gercek ver. O da inandiginiz Öcalanin sizleri satiginizin farkinda olmayisiniz. Ismail veya bir baskasinin dedigi bu. Buna niye kiziyorsunuz. Su anki PKK"ye bak. Kac tane eski pkkli kalmis. Ayrilanlarin sayisini iki-üc pkk eder. Bunlara ne diyecegiz. Bunun ötesi ic infazlarla katledilen 17 bin kürt genci var. Bunlarda inandigin Öcalanin emriyle olmus. Niye bu insanlar kemalistmis. Sen buna inaniyormusun? Kuskusuz Kemalizm kürt ulus inkaridir. Katliam ve soykirim ideolojisidir. Bu tamamda su an inandigin Öcalan kemalizmi savunuyor. Buna ne dersin. Birde kabullenmek gereken bir baska dogru var. Bir millet meselesinden bahsediyoruz. Bu meselede herkesin silahi eline alip daga cikmasi ne mümkündür, ne de gereklidir. Daga cikmadiklari icinde hic kimse onursuz degildir. Bunuda kavrarsan iyi edersin.

Anonymous (not verified)

Sat, 01/16/2010 - 16:36

In reply to by Takipci (not verified)

bizim orda (viransehir,siverek,derik taraflarinda 1992 nin baslarinda bir gerilla komutani vardi kendiside bölge insaniydi cok kisi onu tanir ,ailesini tanir bundan dolayida güvenirdi.onun orada oldugu sürec bölgenin yasadidgi en tahripkar dönemdi,kurdugu komplolarla bes alti yöre insanini öldürdu ,savascilari ihanetle sucladi katletti ,yeni katilanlari yapamassiniz diye eve gönderdi sonrada ihanet edecekler diye katletti ,hasta bayan gerillayi kendisini red ettigi icin önce metropola bgönderdi sonra da gizliden teslim oldu diye infaz etti ,partinin bütün mali imkanlarinin ailesinin hizmetine sundu,birazda kendine ayirdi ,bütün bunlarida kisa bir zamana sigdirdi.bu unsurun bir abiside legal siyasette ust bir kadroydu.yöre insanlarinin canina tak edince kendi imkanlariyla diger alanlari haberdar ettiler ,müdahale istediler,bu unsur ortamin ona karsi dönecegini anlayinca kacma hazrkligi yaparken yakalandi yargilandi savasci bir partide olmasi gerekenden daha demokratik bir sekilde sorgulandi yargilandi sonucta infaz edildi.bunun legal siyasetteki abiside yakalaninca kurt legal siyasetin yasadigi en büyük tahribati yapti.simdiburadaki tahribattan pkk ne kadar sorumludur yada tek sorumlu pkk midir ,burda kürt orjinalitesinin ürünü olan bir problem yokmudur.vur aqbaliya misali pkk ya saldirmak ne kadar dürüstcedir,simdi bu unsurun katlettigi insanlarmi pkknin ic infaz dediginiz seyemi katacaksiniz yoksa bu unsurumu orada ancaksiniz.biz herseyi sidle elinden alinmis ulusuz ,herseyimiz siddetle parcalanmis ,yaptigimiz yada yapmaya calistigimiz sey bu parcalanmi,dagitilmis kimligimizi ,beynimizi yeniden bir araya getirmek,ve ayaga kalkmak .tabi zor olacak sidle olacok ama sonucta ögrenecegiz ve ögreniyoruzda .bunuda eniyi sekilde organize eden önümüze koyan ,yolgösteren de pkk ve onun önderligidir.belki mutlak dogru,mutlak iyi degildir ama tek dogru tek iyidir.bu uzun evinimli savasta yilan, yorulan,yenilen ,degisen olabilir buda maddenin dogasi geregidir,yadirgamamak gerkir

Takipci (not verified)

Sat, 01/16/2010 - 18:02

In reply to by Anonymous (not verified)

kimseyi sürüden koyun diye nitelemek benim isim olmaz sen kendini öyle hissediyorsan bunda diyecegim bir sey olmaz sen bilirsin der gecerim yazdigin hikaye o kadar masun degil adam o kadar tahripkar davranacak "önderlik" dediginiz her neyse farkinda olmayacak olacak sey mi? bunu gec diyelim o adam cürük cikti davaya, halka ihanet etti bu tespit edildi ve cezasi verildi buna ohhh diyelim peki ic infaz yoluyla katledilen 17 bin insana ne diyecagiz bunlarin hepsimi o dedigin ückagitci gibiydi? benim merak ettigim bu yoksa savasan bir örgüten cürük insanlar cikmaz diye bir iddiam yok ciktigi zamanda cezasi neyse cekmeli mantiginada dedigim bir sey yok dikkat cektigim bunlar degil seokunuzun devletin öldürdügünden fazla kürt genci öldürdük demesidir sahi niye öldürüldü bu kürt gencleri? bunu bana izah edebilirmisiniz? benim buna cevabim var peki senin var mi? diyorumki simdiye kadar burada cogu insan pkkligini inkar ederek tartismalara katildi belki kendi acilarinda haklida olabilirler yazimizi silebilirler diye düsünebilirler madem pkkli olarak kendinizi ortaya koydunuz tartisilanda pkk o zaman asagida Xeyri adindaki bir katilimci veriler üzerine tartisalim diye bir yazi asti öcalan ve onun adamlarina ait bazi alintilari alt alta yazdi ve sorusunu sordu ppkliyim diyen insanlar buna ne der dedi. kimseden ses seda cikmadi maddem pkklisin buna cevap vermek sana düser o söylenenlerden kürtler lehine tek bir ibare bul ve bana göster beni ikna et bende haklisiniz, yanildim diyeyim umarim ajitasyonlara kacmadan, nismo gibi insanlari onursuz ilan etmeden bunu yaparsin düsünüyorumda nismonun girikiden ne farki var? giriki pkkyi destekleyen milyonlara, nismo eline silah aip daga cikmadi diye yine milyonlari onursuz ilan etti. birisi ciksada aradaki farki bana gösterse bende rahatlasam bana gelince pkkye destek verdikleri icin ne halki, ne de eline silah almayip daga cikmayan milyonlari ihanetci demem iki tarafta eksi ve artilariyla halkimizdir halka saygi duymayanin o halk adina konusma hakkina sahip olmadigina inananlardanim

Anonymous (not verified)

Sat, 01/16/2010 - 21:21

In reply to by Anonymous (not verified)

Küfür konusunda söylediğin eleştirilerde haklısın elbette, bende baştan beri PKK muhalefetinin bu tarz küfür lisanı ile bırakın PKK'nin eleştirisini yapmak PKK lehine olduğunu söyliyorum. Nasname ve K.Aktüel gibi siteler insanları daha da PKKye sarilmaktan, sevdirmekten başka yaptıkları bir iş yok. Asıl konuya geçeyim, şu derviş görüntüsü meselesi. Bir PKK'li dışarıdaki bir insan ile konştuğu zaman sakin, mütevazi, mülayim ve her şeyin en iyi tarafından ele alarak işte biz buyuz imajını verir. Şimdi aynı üslüp yukarıdaki yazıda da gördüm. Yabancı bir gözlemci o yazıya bakınca aslında ne kadar haklı olduklarini sezinler ve haklı da. Çünkü PKK dışarıya yönük yüzü hep genelemeci ve şablon doğrular ile işlerini götürür. Ama iş kendi içine kendi çıkarına geldiğinde İsmail Girki'den daha acımasız olurlar. Bir PKK'li "Öcalana ve Şehidlere küfretmeyin" der ama kendileri PKK'li olmayana en ağır siyasal ve ölümcül hakaretler ederek hatta bazen o kişi hain, alçak...gibi küfürler yetmez kökten bu dünyadan temizler. Eleştiriyi bir araç olarak gereksiz görürler. Şimdi bir PKK'liye "siz neden böyle yapıyorsunuz?" dersek bu somut sonucun karşılaştırmalı algısını hiç bir zaman idrak etmez. Çünkü o çelişkiyi idrak edecek özgür ve bireysel düşünce kalmamıştır. Ya da öylesine kör ve hamasetle inanmıştır ki yaptığı pratiğin tanrısal dogruluğunun şüphesi ruhunun ufak bir parçasında bile geçmez. Ve kendi küfür, hakeret, insanları fişleme, katletme...gibi durumları hiç bir zaman küfür ve katletme olarak görmez, "onlar başka şeylerdir heval" derler. PKK'de kendi içinde yasanan olaylar ile dışarıdaki yaptığı aynı olay hiç bir zaman aynı görüntüsü ayni degildir. PKK'liler bu konuda bir fenomen, her şeyde olduğu gibi.

Add new comment

Plain text

CAPTCHA This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.